Presunúť na hlavný obsah

Najnovšia show JAN SOCIÉTÉ uchvátila Pražský Hrad: Túžba ľudskej duše sa vyvíjať a skúmať vlastné božstvo

Móda

Najnovšia show JAN SOCIÉTÉ doslova uchvátila Pražský Hrad svojou 11. kolekciou, ktorá reflektuje neustálu túžbu ľudskej duše sa vyvíjať a skúmať vlastné božstvo.

Obracia pozornosť na hľadanie budúcnosti a s nadsadením kombinuje spirituálne vplyvy s materiálnymi symbolmi súčasnej západnej civilizácie. Línia, v ktorej sa okrem iného prvýkrát objavuje JAN SOCIÉTÉ DENIM alebo JAN MINI BAG, bola vytvorená v spolupráci s významnými českými dizajnérmi, ktorými sú sklár Lukáš Novák a šperkár Ondřej Stára. Jednotlivé modely JAN SHOW 11 tento rok opäť obúva značka Prestige, návrhár tiež už tradične do kolekcie zakomponoval kryštály firmy Preciosa.

Prečítajte si: VIDEO: KRÁĽ & KAVIÁR by VIRVAR: Tam, kde sa deje ozajstné divadlo, je zbytočné akékoľvek extra teátro

JAN SHOW 11, v ktorej Jan Černý so svojim tímom čerpá inšpiráciu z nomádskeho odevu, beduínskych šperkov a v ďalších Európe vzdialených kultúrach, sa obracia k božstvu – či už v podobe rozdielnych náboženstiev, siekt alebo závislosti na ich materiálnych náhradkách, objektoch, zvieratách, životnom štýle, spoločenských autoritách alebo spirituálnych kolektívoch. Drzo dáva do priameho dialógu duchovno s konzumom, vďaka čomu vzniká ojedinelý vizuálny koncept. Modeli v outfitoch hľadajú budúcnosť, nie nutne ju ale nachádzajú. Blúdi a znova a znova sa snaží nájsť cestu. Sú to futuristickí nomádi, ktorí ale majú súčasné potreby a k tomu prispôsobený odev a doplnky.

Symbolizmus je v jednotlivých častiach kolekcie dôležitý. Pýta sa pozorovateľov, povzbudzuje ich a nahlodáva v otázkach, ktoré možno dnes nechávame bokom verejnej diskusie, ale vo vnútri seba ich riešime neustále. Objavuje sa symbol tretieho oka, motív Slnka, had, rajské jablko, naviazaný na texty SON OF SUN a WHAT'S YOUR GOD'S NAME.

KOLEKCIA

Jan Černý s jeho tímom použil materiály ako termoreaktívny nylon, ktorý pri kontakte s ľudským telom mení farbu na bledo modrú alebo alumíniové plátno, trojvrstvový materiál, kedy je medzi dvoma bavlnenými plátnami umiestnená vrstva alumínia. Materiál potom drží tvar tak, ako ho ľudská ruka vytvaruje. Kolekcia disponuje neobvyklými plášťami, ktoré sú ušité z japonského nylonu a je na nich surrealistický motív očí s gombíkmi. Ide o overcoaty z extrémne ľahkého až papierového nylonu, ktoré perfektne zachovávajú formu. V rade možno uvidieť tri hodvábne košele a šortky s potlačou rozostrených nebeských brán, ktorých printy vygenerovalo AI v štýle starovekého Egypta, európskej renesancie a starovekého Japonska.
Nechýba ani tailoring - obleky, sú tentoraz extrémne očistené do úplne minimalistických foriem. Saká sú bez vreciek, jediné vrecko, ktoré zostalo, je zdvojené náprsné JAN signature vrecko. Ostré línie oblekov vyvažujú jemné saténové materiály, vďaka ktorým sú siluety oblekov viac poddajné a jemnejšie.

Za zmienku stojí "KOMERČNÝ ADAM," look, kde skoro nahý model prechádza len v priehľadnom overale, na ktorom sú vytlačené komerčné potlače nákupnej tašky egyptského supermarketu. Reusable nákupné tašky s egyptskou grafikou sú tiež pretvorené do troch topov.
V kolekcii je prvýkrát predstavený JAN SOCIÉTÉ DENIM – nová línia, ktorá bude čoskoro k dispozícii aj na e-shope. Skladá sa z dvoch typov jeanov a dvoch typov denimových búnd. Denim vychádza z workwear estetiky a je pozdvihnutý starostlivo vybranými farbami a washom. JAN SOCIÉTÉ DENIM je celý ušitý a ekologicky washovaný v Česku.

DOPLNKY

V kolekcii je prvýkrát predstavená JAN mini bag. Kožená taška vo viacerých farbách, ktorá odkazuje na JAN BAG, je však kompaktnejšia, menšia a skrátka roztomilejšia. Táto nová ikona značky je doplnená o veľké JAN SHOPPER BAGS, ktoré nadväzujú na minulú kolekciu. Tiež JAN SHOPPER sa dočkal svojej miniatúrnej verzie, premiérovo predstavenej na JAN SHOW 11. Všetky tašky budú k dispozícii online na www.jansociete.com.

KOLABORÁCIA

Na JAN SHOW 11 sa podieľali známi českí dizajnéri ako šperkár Ondřej Stára, ktorý pre ňu navrhol celú líniu šperkov.

„Kolekcia pripomína skôr starodávne artefakty. Mieša v sebe archetypálne symboly, industriálny charakter, ale aj jemnosť a organičnosť. Pracoval som s kontrastom šesťuholníkovej hranatej rúrky a veľmi subtílnej retiazky, ktorá z rúrky vo zväzkoch „vyteká“ a rôzne sa prevesuje. Výrazné pozlátené prstene, choker, ale aj náušnice tvoria kolekciu, ktorá sa svojou eleganciou odlišuje od kolekcií predošlých a je sa určite na čo tešiť. Využil som archetypálne symboly, ktoré sa objavujú v celej Janovej kolekcii, zmenšil ich na úplné minimum a vytvoril z nich raster,“ popisuje Ondřej Stára.

Sklár Lukáš Novák vytvoril sklenené objekty, ktoré modelové na show niesli v ruke.

„Pre Ján 11 Show som vytvoril sklenené jablká, ktoré sú späté s rajskou záhradou a dopĺňajú tak scénografiu záhrad Pražského hradu. Vzhľadom na vrstevnatosť a povahu dnešné symboly mnohokrát strácajú na význame. Jablko historicky znamenalo prvý hriech, cestu z raja. Ja túto významovosť oživujem, zároveň ju posúvam ďalej. Emblém jablká mením v druhú šancu, nový začiatok. Koniec jedného príbehu totiž nemusí byť vždy negatívny, naopak môže otvárať obzory doteraz nepoznané a nové, napríklad aj lepšie cesty. Rovnako ako vyhnaním z raja neskončil svet, ale začal,“ opisuje Lukáš Novák.

Počas show bolo predstavených rekordných 8 nových colorways PRESTIGE x JAN zo semišových usní. Všetky modely topánok sú ručne podpísané Janom, čo z nich robí unikátny artefakt pre zberateľov.
Ján opäť úzko spolupracoval s Preciosou. Na troch PRECIOSA X JAN topoch sú kamene ručne skladané do motívov kolekcie. Celé vyrobené v Česku, majstrami svojho remesla v Preciose. Hodnota jedného topu je 45 000 Kč. PRECIOSA X JAN - jeden z týchto topov mohol ako prvý obliecť producent a DJ Nobodylisten.

SET DIZAJN

Set design pracuje s kľukatou cestou pre modely a odkazuje tak na koncept show, kedy podľa starého japonského umenia Sashiko démoni nevedia chodiť v zákrutách, iba po rovných cestách. Set design tak prenesene chráni hostí aj modely od zlých duchov. Celá šou je doplnená o stúpajúci dym, ktorý len umocňuje spirituálnu stránku kolekcie a modifikuje priestor aj výhľad na katedrálu sv. Víta, ktorá v priehľade medzi dymom pôsobí ešte viac mysticky.

Neprehliadnite: Michael Kováčik predstavil kolekciu CLUB DE MEMBRES: Túžba niekam patriť je súčasťou našej prirodzenosti

GRAFIKA

Ján opäť spolupracoval s grafickým dizajnérom Martinom Tomášom. V kolekcii sa objavujú symboly namaľované Janovou rukou, ktoré sú vytlačené v rôznych kompozíciách. Symboly pripomínajú primitívne kresby starovekých civilizácií. Objavuje sa tu aj print egyptské nákupné tašky ako kontrast k spirituálnym grafikám, a tiež ako vtipný dialóg s divákom. Arabské nápisy v našej spoločnosti môžu budiť skôr obavu, ide však paradoxne o prostý komerčný slogan supermarketu.

JAN SOCIÉTÉ TEAM:

CREATIVE DIRECTOR: JAN ČERNÝ
STYLING: LENKA KERMÉS, JAN ČERNÝ
CREATIVE TAILOR: BORIS KRÁĽ
PRODUCT MANAGER: ANETA MACHOVÁ
MANAGER: KRYŠTOF ŠÁMAL
CREATIVE PRODUCTION SUPPORT: ALEX KUMR
HEAD OF GRAPHIC DESIGN: MARTIN TOMÁŠ
HEAD OF PHOTOGRAPHY: JAKUB ZEMAN
PR & GUESTSERVICE: SILVIA HAUPT KOZOŇOVÁ, KRISTÝNA KAŠPAROVÁ / HAUPT PR, ALEX KUMR
CHOREOGRAPHY: MONINA NEVRLÁ
SOUND DESIGN: NOBODYLISTEN
HAIR: MARTIN TYL / NEW YOU
MAKEUP: ELIŠKA MATĚJKOVÁ