Parížska elegancia v spojení s comfy štýlom: Petra vytvorila udržateľnú značku, s láskou a rešpektom k prírode
Petra je ženou, ktorá sa rozhodla nasledovať svoje sny. Vždy niekde v kútiku duše túžila po tom, vytvárať niečo vlastné, kvalitné a s pridanou hodnotou. A veru je dôkazom toho, že keď niečo veľmi chcete, vložíte do toho množstvo času, energie a lásky, výsledok bude stáť za to.
Krásna a charizmatická Petra Agalareva má jasno vo svojich predstavách, víziách a snoch. Je pracovitá, energická, má v sebe veľkú dávku odhodlania a keď sa do niečoho pustí, vždy to robí na 100%. Jednoducho do vecí vloží celé "JA". Azda aj preto jej fashion značku ženy absolútne milujú. Je nadčasová, kvalitná, tvorená s veľkým srdcom a dôrazom na precízne detaily.
Čo ťa v živote najviac baví a napĺňa?
Mám veľmi rada svoju prácu, čo stále hovorím, že je dar. Či už ide o moju značku, alebo marketing, ktorému sa venujem. Neviem si predstaviť každý deň robiť niečo, čo ma nenapĺňa...
Milujem cestovanie, prechádzky po meste s mojim psíkom, fascinuje ma umenie, móda a dizajn. Rada sa vzdelávam, posúvam stále vpred a veľmi si vážim čas strávený s mojimi blízkymi.
Podarilo sa ti v pomerne krátkom čase vybudovať úspešnú lokálnu značku, ktorá si zakladá na princípoch slow fashion. Ako si spomínaš na svoje začiatky?
Začiatky boli veľmi spontánne a rýchle. Písal sa rok 2020, tesne po začatí pandémie a lockdownu u nás na Slovensku. V tom čase bolo slovenských značiek s pohodlnou módou veľmi máličko a myslím, že som zaplnila dieru na trhu, vďaka čomu sa mi brand rozbehol takmer hneď po jeho spustení.
HABIBI si našlo svoju klientelu, ktorá sa pomaly ale isto začala rozširovať. Už pri prvej myšlienke o HABIBI som vedela, že ak mám niečo tvoriť, dám do toho všetko a musí to byť na čo najvyššej úrovni, akú viem poskytnúť.
Čítajte tiež: Slovenky vyrábajú ekologické legíny: Aké boli ich začiatky a čo bolo na vlastnom biznise najťažšie?
Či už sa jedná o prémiovosť materiálov, pohodlnosť kúskov, alebo o minimalizovanie zlého dopadu na planétu pri výrobe. Dodnes sa týmito pravidlami riadim a nikdy z nich nechcem poľaviť.
Aký bol pre teba ten prvý impulz, že chcem tvoriť niečo vlastné?
Už od malička som hovorila, že chcem mať niečo svoje. Aj keď som dlho netušila čo, haha.. K móde som mala vždy blízko, nápadov na vytvorenie značky bolo tiež niekoľko, no nikdy som nič nezrealizovala. Avšak tí, čo ma poznajú vedia, že viem byť veľmi spontánny človek.
A tak som sa jedného dňa zobudila, povedala si, že to konečne idem skúsiť, sadla za notebook, obvolala asi 30 krajčírok, vytvorila si logo, mood board a bolo. Toto všetko sa udialo počas jedného víkendu, keď sme boli zavretí doma kvôli covidu. Potom som sa do toho naplno obula a už nikdy nepoľavila.
Čo všetko v tvojich kolekciách nájdeme?
HABIBI.est.2020 má momentálne v ponuke niekoľko košieľ, tričiek a topov, teplákových súprav, no nájdete u mňa aj šaty, trench coat a taktiež zopár doplnkov. Postupne sa snažím rozširovať sortiment a ako som na začiatku značky prehlásila mojim kamoškám: postupne si zostavím z HABIBI môj dokonalý šatník!
Na čom si pri samotnej tvorbe aj výrobe jednotlivých kúskov najviac zakladáš?
Kvalita a nadčasovosť. To sú hlavné atribúty, ktoré sú pre mňa najdôležitejšie. Taktiež pohodlnosť, či už zo stránky príjemnosti látky na pokožke, alebo strihu. Všetky látky, z ktorých šijeme, majú rôzne certifikáty kvality, či už sa jedná o organickú bavlnu, fair trade, atď.
Organickú bavlnu kupujem výlučne len s GOTS certifikátom, čo je najvyšší možný certifikát kvality na svete. Naše látky sa tak nežmolkujú a zachovávajú si tvar a farbu aj po xy praniach a rokoch nosenia.
Nadčasovosť je pre mňa takisto must have. Mám rada minimalistický, no zároveň neobyčajný štýl, ktorý človeka nikdy neomrzí. Takéto oblečenie viete prakticky kombinovať na mnoho štýlov a viete ho využiť každý deň.
Kde čerpáš inšpiráciu?
Takmer všade. Najviac však v umení a pri cestovaní. Dve mestá ma už inšpirovali aj pri tvorbe kolekcií, ako napríklad Dubaj a Paríž.
V Prahe, v jednej z mojich obľúbených galérií, som sa raz inšpirovala názvom obrazu. Niekedy mi však skrsne hlavou skvelý nápad aj na tých najobyčajnejších a nečakaných miestach, ako napríklad v sprche (smiech).
Ako vyzerá proces samotnej tvorby? Kto všetko za značkou stojí?
Značka je len moja, takže nápady idú 99% času z mojej hlavy. Ja však sama nešijem, takže za výrobou konkrétnych kúskov stojí krajčírska dielňa, tu u nás na Slovensku. Tvorba začína mojim nápadom, ktorý spolu s mojou hlavnou krajčírkou dávame postupne dokopy.
Tento proces trvá zväčša mesiace. Každú látku testujeme voči odolnosti a pohodlnosti. Keď je kúsok už ušitý, fittujeme ho na rôznych typoch postáv, ja osobne ho skúšam, nosím a takto dolaďujeme detaily.
Ako príklad uvediem náš trenchcoat, ktorý od prvej objednávky látky až po finálny ušitý kus, trval vyše 6 mesiacov. Chcem vytvárať nielen pekné oblečenie, ale najmä také, ktoré bude tip top sedieť a vydrží v skrini roky. Riadim sa heslom menej je viac a práve preto mám v ponuke síce menej kúskov, no za všetky sa viem hrdo postaviť.
S bežným fungovaním značky mi občas pomáha aj moja mamina a kamarátka Simonka. Všetko si robím tzv. in house. Sociálne siete, web, fotenia, to všetko robím ja.
Čo je na tejto práci najkrajšie a naopak, čo najnáročnejšie?
Keď vidím spokojné zákazníčky, ktoré odo mňa kupujú od začiatku pôsobenia HABIBI až do dnes. Milujem proces tvorby, ako sa od prvotnej myšlienky v mojej hlave, dostane daný kúsok do mojich rúk a šatníkov ďalších skvelých žien. Je to krásny pocit!
Ako najnáročnejšie vnímam situácie, ktoré neviem ovplyvniť a nejdú podľa mojich predstáv. Ako napríklad, keď som čakala na dodanie látky (vyrobenej pre mňa na objednávku) a po 3 mesiacoch čakania, prišla chybná a nebolo cesty späť. To sú situácie, ktoré ma privádzajú do úzkych...
Aké máš ešte sny, vízie a túžby do budúcnosti?
Uf, tých je mnoho. No vrámci HABIBI.est.2020, ako som spomenula, chcela by som rozširovať svoj sortiment o ďalšie strihy a typy oblečenia. Chcela by som posunúť povedomie o značke aj za hranice "Československa".
Neprehliadnite: Renáta z Kolachella pečie obdivuhodné výtvory: Ľudia milujú jej torty na svadbu, krstiny či narodeniny
Uvažovala som už aj o otvorení showroomu mimo SR. Ďalšie vízie si zatiaľ nechám pre seba, budem na nich usilovne pracovať, aby som ich raz mohla odprezentovať svetu nie ako sny, ale ako realitu.