Súrodenecké trio z Paríža a rodinný biznis, ktorý je úspešný, ak sa držíte jednej veci: Ich kabelky si zamilovala aj Emily Cooper
Ich pradedo uviedol na trh ikonickú francúzsku líniu oblečenia už v roku 1889 a jeho kúsky sú žiadané dodnes. No ich biznis vznikol úplnou náhodou. Láskou ku koži a koženým produktom. Keď sa v roku 2014 ocitol jeden zo súrodencov v dielni Hermès v Madride, povestná žiarovka sa rozsvietila. A začala sa dlhá, no krásna a úspešná cesta.
Začínali od nuly, dnes sú ich produkty ikonickými
Ak ste ešte nepočuli o mladej, no ikonickej značke Polène je to chyba. Ich kabelky milujú známe krásky, objavili sa v mnohých filmoch, seriáloch a napríklad Lily Collins, či Jeanne Damas na ne nedajú dopustiť. Ide totiž o kúsky, ktoré majú za sebou krásny príbeh, ručné spracovanie a dizajn na najvyššej úrovni.
Založili ju traja súrodenci v roku 2016. Ich cieľom je byť „diskrétny" a chcú aby ich práca hovorila sama za seba pomocou nedotknutých materiálov a elegantného savoir-faire.
Súkromie si strážia, aby neodvádzalo zbytočne pozornosť od značky samotnej. Čo však o sebe prezradili je, že Mothay je prostredným dieťaťom, má staršieho brata Mathieua a mladšiu sestru Elsu. No a všetci spolu vytvorili Polène.
Zaujímavosťou tiež je, že ich pradedo uviedol na trh ikonickú francúzsku líniu oblečenia Saint James, dodávateľa kultových bretónskych košieľ s prúžkami, už v roku 1889. Jeho výrobky sú veľmi kvalitné, kúsky si môžete nechať veľa, veľa rokov. V ňom mali aj inšpiráciu ako by ikonické kúsky mali naozaj vyzerať.
Polène však vznikla šťastnou náhodou. Až keď sa Mothay v roku 2014 ocitol v dielni Hermès v Madride, povestná žiarovka sa rozsvietila.
Tak sa on a jeho súrodenci dali do práce, aby vytvorili niečo vlastné. Výskum a vývoj bol rozsiahly, pričom do priemyslu koženého tovaru v Európe, z ktorého väčšina je stále rodinným, bolo ťažko preniknúť.
Čítajte tiež: Kamarátky Denisa a Nikola rozbehli biznis so sekáčom nábytku. Projekt Na povale prináša jedinečné kúsky retro doby
Mothay strávil dva mesiace vo východnej Európe, tri mesiace v Portugalsku a celý rok v Španielsku budovaním série systémov a postupov krok za krokom, od nuly.
Počas prvých štyroch rokov podnikania Mothayov brat Mathieu kontroloval každý kus kože, jeden po druhom, predtým, ako sa presunul do výroby. My sme ich vyspovedali a prezradili, čo všetko za rodinnou značkou a rodinným biznisom stojí.
Aká je filozofia vašej značky?
Polène v celej svojej kolekcii vyjadruje určitú myšlienku dokonalosti tým, že výrobok umiestňuje do centra všetkého. Vysoká kvalita, ktorú vkladáme do samotného dizajnu, spracovania kože a výrobného procesu, je napokon vnímaná aj po dokončení našimi návrhmi.
Hľadanie dokonalosti a láska k detailu sú pre nás nevyhnutné a preto spolupracujeme s najlepším kožiarom z Ubrique na juhu Španielska, mesta, ktoré sa celé desaťročia venuje práve výrobe kože. Naša značka sa v priebehu rokov vybudovala a vyvinula najmä vďaka objaveniu tohto historického know-how a ručnej práce.
Z hľadiska estetiky chceme evokovať určitú poéziu. Krivky našich modelov sú veľmi organické, priamo inšpirované prírodou, ktorá nás obklopuje. Toto hľadanie krásy a jednoduchosti je rovnako vyjadrené prostredníctvom fotografií a videí našich kampaní, väčšinou nafotených a natočených vonku, na stále monumentálnejších a veľkolepejších miestach.
Ako si spomínate na svoje začiatky?
Prvou myšlienkou Polène bolo vytvoriť rodinnú značku, zloženú z kvalitných a nadčasových kúskov, odolávajúcich pominuteľným trendom. Kožené výrobky sa stali jasnou voľbou a pre remeselné spracovanie kože sme sa nadchli. To nám umožnilo objaviť množstvo profesií: tie súvisiace s opaľovaním, strihaním, výrobou, montážou....
To je vášeň, ktorá podnietila vznik a neskôr aj trvácnosť značky. Mali sme to šťastie, že sme v roku 2017 zažili takmer okamžitý úspech s naším prvým modelom „Number One“. Jej ultra rozpoznateľný dizajn z dvoch stredových záhybov a praktickosť umožnili Polène definovať si miesto na trhu s koženým tovarom.
Čo vám pridáva na jedinečnosti? Prečo vaše kúsky ženy milujú?
Od samého začiatku sa značka rozhodla internalizovať všetky svoje talenty. Medzi Parížom (naša centrála) a Ubrique v Španielsku (naše dielne) každý deň spolupracujú všetky naše profesie: dizajnéri, nákupcovia, prototypisti, remeselníci, grafickí dizajnéri, popredajné služby, maloobchodní manažéri...
Od prvého náčrtu, predaja našich produktov prostredníctvom jeho výroby, všetky fázy vývoja tašky Polène sú integrované. Táto vzácna voľba umožňuje našim spolupracovníkom ovládať 100 % Polèneovej DNA a mať skvelého tímového ducha.
Podobne sme odmietli byť predávaní v butikoch s viacerými značkami, obchodných domoch alebo online obchodoch, aby sme mohli kontrolovať imidž značky až do najmenších detailov našej maloobchodnej stratégie. Značka je úplne nezávislá vďaka našim 10 e.shopom a našim dvom vlajkovým obchodom (Paris & New York). Táto voľba exkluzivity je pre nás dôležitou a odlišujúcou voľbou.
Na čo ste najviac hrdí?
Uvedenie každého z našich modelov si vyžaduje niekoľko mesiacov alebo aj viac ako rok náročnej práce vzhľadom na zložitosť objemov. Sme hrdí na to, že dokážeme prekonať technické ťažkosti prácou s viacerými prototypmi. Robíme veľmi málo náčrtov, aby sme mohli rýchlo pracovať s objemami z mikrovlákna, čo je ďalšia vzácna voľba.
Taška Polène je koncipovaná ako vzácny predmet dizajnu a naši dizajnéri si našli čas na jej vizualizáciu v 3D, aby dosiahli ešte architektonickejšie a prepracovanejšie tvary.
Tiež milujeme kontrast: sprostredkovať určitý obraz jednoduchosti, flexibility a ľahkosti v estetike našich návrhov, a to všetko pri vytváraní ambicióznych štruktúr a techník zapracovaných do výroby.
Symbolom tohto leitmotívu je model „Number Nine“ a jeho veľmi vizuálne lemovanie, sústredené na spodnej časti rukoväte. Koža je spracovaná ako vzácna látka a početné ručné stehy umožňujú zaviesť túto techniku inšpirovanú šitím „flou“. Tento model je vždy rozpoznateľný a stelesňuje štýl Polène vďaka jedinečnosti jeho kriviek a vzácnosti jeho detailov.
Aké materiály používate pri výrobe?
Všetky naše kožené kúsky sú vyrobené z celozrnnej teľacej kože. Každá z našich koží je vyberaná v najlepších talianskych a španielskych garbiarňach, z ktorých všetky získali medzinárodnú certifikáciu Leather Working Group a ISO 14001.
Kovové časti, ktoré sú prítomné na našich symbolických kúskoch kolekcie, ako sú „Number One Mini“, „Tonca“ alebo dokonca „Umi“, sú nami navrhnuté a vyvinuté od A po Z.
Šperkové spony a detaily si vyžadujú veľkú pozornosť, aby každé pozlátenie vydržalo a odolalo nadčasovosti, ako aj škrabancom každodenného života, a preto sme zvolili povrchovú úpravu PVD - Physical Vapor Deposition, čo je technika používaná v hodinárskom priemysle pre jej dlhotrvajúcu kvalitu.
Aké sú vaše plány do budúcnosti?
Máme to šťastie, že v septembri môžeme otvoriť našu tretiu vlajkovú predajňu. Po Paríži a New Yorku otvoríme nový butik v Tokiu v srdci Ginzy, ultraprémiovej štvrti, ktorá má všetky najkrajšie japonské a medzinárodné módne značky.
Mohlo by vás zaujímať: Ručné písmo ako vznešené umenie. Anita si založila kaligrafickú firmu, ktorú vyhľadáva aj Louis Vuitton či Chanel
Ďalším vzrušujúcim projektom je spustenie našej prvej rady šperkov nadchádzajúci jún. Kolekcia bude pozostávať z 13 kusov a tentoraz bude pokračovať v skúmaní vesmíru Polène v pozlátení. Organické formy, jedinečné a veľmi prepracované, tieto nové výtvory budú dokonale ladiť s našimi kvalitnými koženými výrobkami.