Každá kríza je novou príležitosťou: Jakub a Blanka vytvorili štýlovú niche kozmetiku pre psíkov Strudel & Friends
Každá kríza je tiež priestorom na zrod nových nápadov. Jakub Hiermann a Blanka Crháková počas covidu prišli s ideou priniesť na slovenský a český trh niche kozmetiku pre psíkov.
Kde sa zrodila idea pre nový niche brand pre psíkov STRUDEL & FRIENDS?
Blanka: Počas covidu som trávila so Štrúdlom viac času doma a tým pádom som aj viac riešila čistotu a vôňu jeho kožušteku. S produktami, ktoré boli na českom a slovenskom trhu som nebola spokojná, a tak sa nám s Jakubom zrodil v hlave nápad vyvinúť vlastný, lokálny kozmetický produkt pre psíkov v organickej kvalite, ktorý by zodpovedal našim predstavám.
Štrúdel, po ktorom je značka pomenovaná, je anglický kokeršpaniel – plemeno, ktoré v údržbe o srsť patrí medzi tie najnáročnejšie. Preto sme pre neho chceli vytvoriť šampón vhodný pre časté kúpanie, ktorý by sa staral ako o kvalitu srsti, tak aj o citlivú kožu. Veľa šampónov pre psov, ktoré sme vyskúšali, buď len pekne voňali alebo sa zameriavalo len na účinky starostlivosti. My sme chceli spojiť oboje za použitia čo najlepších prírodných ingrediencií. Kombinácia extraktu z hodvábu, ryžového proteínu, panthenolu a ayurvédou po tisícročia ceneného nimbového oleja, toto všetko ponúka. Pred dvoma mesiacmi sme zahájili predaj cez náš e-shop a vysoko koncentrovanú emulziu tak môžu vyskúšať všetci chlpatí kamaráti, preto sme šampón nazvali STRUDEL & FRIENDS.
Čítajte tiež: Filip varil pre arabského princa: Slováci si často neuvedomujú, aký poklad máme v našich kuchyniach
Kozmetiku pre domácich miláčikov ste vyvíjali rok. Čo všetko stojí za vývojom a čo vás počas tejto cesty najviac prekvapilo?
Jakub: Vzhľadom na požiadavky, ktoré sme na produkt mali, trval vývoj celý rok. Vďaka tomu sme mohli vytvoriť kvalitnú koncentrovanú emulziu, ktorá je vhodná pre všetkých psích spoločníkov, a to vrátane alergikov, od ktorých máme veľa dobrých recenzií. Jedným z prekvapení, s ktorými sme sa počas vývoja stretli, bolo napríklad to, že väčšina psích šampónov, ktoré sme v rámci prieskumu vyskúšali, malo zle nastavenú pH pre psiu kožu. To potom vedie pri dlhodobom používaní k najrôznejším dermatologickým problémom. Aby sme sa týmto problémom vyhli, dbali sme na každý detail a pH psej kože toho bola súčasťou. Pre našich štvornohých priateľov chceme to najlepšie.
Ako by mal vyzerať takýto rituál krásy pre psíka? Na čo si pri výbere kozmetiky dať pozor?
Blanka: Rituál krásy pre psíkov by sme sa mali snažiť urobiť čo najviac kľudný, aby psík z kúpania nemal strach a zvykol si na neho. Odporúčame psíka pred kúpeľom dôkladne prečesať. Najlepšie je napustiť vaňu po labky príjemne teplou vodou a teplotu potom nestriedať. Srsť najskôr dôkladne napeniť pomocou emulzie a penu rovnomerne masírovať. Veľmi dôležité je penu následne dôkladne vymyť a dať pozor, aby sa voda nedostala do uší, kde môže spôsobovať zápal. Kozmetika pre psíkov môže byť niekedy príliš dráždivá, je preto dôležité vybrať kvalitnú prírodnú emulziu, ktorá nielen čistá, ale má aj upokojujúcu úlohu.
Neprehliadnite: Slovenka Lucia vymyslela unikátnu aplikáciu pre ľudí s intoleranciou: Pomôcť môže každému z nás
Vaša niche kozmetika má aj aromaterapeutické účinky. Dokáže tento rituál zmeniť správanie psíka tak, ako keď si človek dopraje napríklad wellness? A v čom je to možné spozorovať?
Jakub: U šampónov sme sa zamerali nielen na to, aby voňal ľuďom, ale aj na wellbeing našich štvornohých priateľov. Vyvážená kombinácia vône mäty a citrónovej trávy má pre psíkov upokojujúce účinky a je v rámci aromaterapie vhodná napríklad pre psíkov s psychickými problémami, akými sú separačná úzkosť, strach, agresia či hyperaktivita. Pomáha tiež v starostlivosti o kožu, ktorú trápi vypadávanie srsi či alopécia – tou trpí veľké percento obľúbených pomeranianov. Esenciálne oleje majú tiež antiparazitné účinky a pomáhajú odpudzovať blchy a kliešte.
Za brand identitou stojí Eliška Krutáková z elizatelier.cz a za kampaňou fotografka Daniela Pilná.