Ženy sa vnímajú horšie, než v skutočnosti vyzerajú
Istá kozmetická značka vytvorila experiment na tému ženskej krásy, v ktorom oslovila súdneho kresliča, aby nakreslil dve podoby tej istej ženy. Prvú na základe jej opisu a druhú na základe opisu cudzej osoby. Výsledky boli šokujúce – veď posúďte sami!
Známa kozmetická značka oslovila na svoj netradičný prieskum súdneho kresliča FBI Gila Zamoru. Išlo o subjektívne vnímanie samej seba v porovnaní s vnímaním okolia. Cieľom bolo poukázať na to, že ženy sú samy sebe najväčšími kritikmi a kladú na seba vyššie nároky ako od nich očakáva okolie.
Súdny kreslič sa pustil do práce – najskôr nakreslil skicu ženy sediacej oproti nemu, na základe jej vlastného opisu. Potom nakreslil podobizeň ženy podľa opisu neznámeho človeka, ktorý ženu videl po prvý raz v živote. Rozdielnosť týchto portrétov bola v mnohých prípadoch až zarážajúca.
„Čo sa ma na tom celom najviac dotklo, boli veľmi emotívne reakcie žien v momente, keď pristúpili k dvom často naozaj odlišným obrázkom, na ktorých boli ony samé. Myslím, že množstvo týchto odvážnych dám si uvedomilo, že ich vlastné vnímanie seba samých je zväčša podstatne negatívnejšie ako vnímanie týchto žien ich okolím či úplne cudzími ľuďmi. Verím, že experiment v mnohom zmení ich životy,” skonštatoval Gil Zamora.
Pri nedávnom prieskume tejto kozmetickej značky sa totiž ukázalo, že až 54% oslovených žien sú sebe samým najväčším kritikom. V globálnom výskume sa ukázalo, že len 4% sú so sebou spokojné. Cieľom je teda zlepšiť vnímanie samej seba a zvýšiť tak sebavedomie žien.
Experiment na tému ženskej krásy s využitím súdneho kresliča FBI priniesol veľké prekvapenia: