Presunúť na hlavný obsah

Neberú vás v práci vážne? Zafarbite sa na tmavo

Móda a krása

Britské plavovlásky sa nechali inšpirovať americkou herečkou Scarlett Johansson a farbia si vlasy nahnedo.

Robia tak preto, aby v zamestnaní pôsobili serióznejšie. Tvrdí to denník Daily Telegraph odvolávajúci sa na prieskum medzi britskými ženami.

Niekdajšie blondínky Johansson a Fergie, speváčka skupiny Black Eyed Peas, inšpirovali každú tretiu ženu so svetlou hrivou k tomu, aby zvolila triezvejší odtieň. Tento trend silnie v čase, keď spoločnosti po celej Veľkej Británii prepúšťajú zamestnancov kvôli prehlbujúcej sa hospodárskej recesii.

Výskumníci zistili tiež, že 62 percent ľudí je toho názoru, že brunetky pôsobia na pracovisku "profesionálnejšie ako blondínky". "Súčasné ekonomické podmienky celkom zjavne nútia ženy, aby venovali viac pozornosti svojmu vzhľadu, farbu vlasov nevynímajúc," myslí si Dan Hadley z britského reťazca drogérií Superdrug, ktorá štúdiu zadávala.

"Podľa výsledkov prieskumu sa zdá, že brunetky sú na pracovisku vnímané vážnejšie. Stúpa preto počet žien, ktoré volia tmavší odtieň kadier," konštatoval.

Štúdia odhalila, že 31 percent blondínok sa zmenilo na tmavovlásky preto, aby vyzerali v práci inteligentnejšie, 38 percent opýtaných so svetlými vlasmi si myslí, že farba účesu im v minulosti marila kariérny postup. Ženy, ktoré zvolili tmavší odtieň, sa domnievajú, že sa to vyplatilo, a 38 percent je presvedčených, že ich šéf začal brať vážnejšie. Anketa, ktorá sa uskutočnila medzi 2500 príslušníčkami nežného pohlavia tiež zistila, že štvrtina z nich bola dokonca povýšená.

Farba vlasov neovplyvňuje jej profesionálnu kariéru, ale môže pôsobiť aj na sexuálny život ženy. Výskumníci zistili, že najviac sexu si užijú červenovlásky - v posteli vyvádzajú trikrát týždenne, kým brunetky dvakrát týždenne.

Ženy so svetlými vlasmi sa podľa ankety s väčšou pravdepodobnosťou vrhnú do sexuálneho dobrodružstva na jednu noc, 65 percent blondínok totiž pripustilo, že sa milovali s niekým, koho potom už nevideli.

Zdroj: ČTK
Foto: NIVEA