Presunúť na hlavný obsah

Vyvarujte sa pracovných zlozvykov

Kariéra

Pracovné zlozvyky. Často si ani neuvedomujete, že robíte niečo zlé. Robíte to totiž každý deň a svoje konanie považujete za prirodzené.

Bohužiaľ, vaše okolie to vníma inak. Preto je tu deväť rád, čoho sa v práci musíte vyvarovať.

1. Ste nepripravená - pokiaľ prídete na pracovnú schôdzku nepripravená, míňate zbytočne čas kolegov. Pýtate sa otázky, na ktoré už boli dané odpovede a celý čas sa snažíte pochopiť zadaný problém.
Riešenie: Pred každou schôdzkou si nechajte 15 minút na prípravu. Zdá sa to ako nič, ale aj takýto krátky čas vám pomôže vnoriť sa do problému a pôsobiť na schôdzke "zorientovane".

2. Pritakávate na vyšších miestach - nikto nemá rád tých, ktorí sa šéfom strkajú do zadku - nevážia si ich dokonca ani samotní bossovia. Niekedy sa šéf môže mýliť a vy by ste mala s ním konfrontovať svoj názor. Postaviť sa za seba, svoju pracovnú skupinu, či kolektív.
Riešenie: Urobte si zoznam všetkých príkazov, ktoré vám dal šéf a nájdite tie, ktoré je podľa vás vhodné radšej odmietnuť ako ich splniť. Naučiť sa odmietnuť a prijať dôsledky tohto odmietnutia z vás spraví silnú ale tiež váženúo kolegyňu.

3. Ťaháte do práce súkromie - myslíte si, že každého zaujíma, čo sa s vami deje doma za dverami bytu? Ako sa v škôlke zašpinila vaša dcéra kašičkou alebo to, že starej mame už neslúžia nohy? Omyl! Veľa ľudí vôbec nechce počúvať reči o vašom súkromí, len sú príliš zdvorilí, aby vám to povedali.
Riešenie: Odpovedajte iba na to, čo kolegov zaujíma a na čo sa spýtajú. Dbajte však, aby sa vaše "súkromie" nestalo terčom posmechu za vašim chrbtom. Neprezrádzajte viac než chcú ostatní vedieť. A niekedy aj z toho, čo vedieť kolegovia chcú, stačí len polovica.

4. Ste hlučná pri telefonovaní - veľa ľudí sa nedokáže koncetrovať na prácu, ak je okolo nich hluk. Jedným zo zdrojov hluku môžete byť aj vy a bolo by od vás fér, keby ste si na to dali väčší pozor.
Riešenie: Pokiaľ sa chystáte na dlhší hovor, nájdite si prázdnu miestnosť. Ak nie je k dispozícii, neostáva vám nič iné, len uvedomelo kontrolovať svoju "hlasitosť".

5. Nie ste si sebou istá - dôvera je dôležitá pre vaše sebavedomie aj kariérny postup. Pokiaľ pôsobíte v práci neisto, podobný postoj voči vám zaujmú aj kolegovia. Musíte im dokázať, že prácu viete urobiť "na jednotku". Neospravedlňujte sa vopred!
Riešenie: urobte si zoznam toho, ako často ste sa pri práci zmýlili. Ide len o pár drobností? Potom je najvyšší čas prestať sa báť, zahodiť za hlavu neistotu a začať si viac dôverovať.

A ešte pár drobností na záver, pre ktoré nezostalo viac miesta: Dajte si pozor, aby ste nepôsobili príliš "ukecane"! Nesnažte sa byť za každú cenu informovaná o všetkom! A nepožičiavajte si "navždy" veci svojich kolegov!

Zdroj: lp, pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK