Každá firma má svojho maskota
Vždy je v kolektíve niekto, koho vidieť najviac... Ale na to, aby mala firma kvalitného oficiálneho reprezentanta, musí takým disponovať.
Sexi telo a bohatého ducha
Stratégia - on a ona
Ideálny riešením sú maskoti dvaja – muž a žena, používaní podľa pohlavia klienta, ktorého treba ohúriť. Ak už majú reprezentovať, mali by to byť hlavne vyrovnané typy, schopné diplomaticky vykľučkovať z akejkoľvek situácie. Pôsobiť sympaticky a vzbudiť dojem, že aj im je klient sympatický (samozrejme, aj keby nebol!). Maskoti by nemali svojim zjavom a vulgárnou rečou tela útočiť pri serióznom jednaní na hormóny klienta (to je "kapusta" pracovníčok nočných podnikov).
Firma amatérov, či profíkov?
Flirt je síce osviežujúcim prostriedkom obchodného rokovania, ale rozhodne by nemal byť neslušný a nepôsobiť ako rušivý prvok. (Inteligentné a vzdelané sexi blondíny s dlhými nohami a diplomaciou v krvi sú však úzkoprofilový zjav, ak také vôbec sú.) Za maskota firmy treba vyberať človeka s prihliadnutím na všetky kvality, tu sa neoplatí podceňovať žiadneho klienta. A vsadiť na prirodzenosť, nie na divadielka a hry "na efekt". Chce to mať profíkov aj vo vedení firmy, aby tieto veci vedeli posúdiť a vyrobiť dobrý obal i obsah.
Text: Monika Schönová pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK