Presunúť na hlavný obsah

Každá firma má svojho maskota

Kariéra

Vždy je v kolektíve niekto, koho vidieť najviac... Ale na to, aby mala firma kvalitného oficiálneho reprezentanta, musí takým disponovať.

Sexi telo a bohatého ducha

Šikovní obchodníci vedia, že produkt sa predáva obalom a tak sa pri dôležitých rokovaniach snažia mať aj niekoho "pekného" zo svojich radov. Tí najlepší vedia viac – že nestačí na klienta nasadiť len zbraň v podobe sexi ženy, ale že by to mala byť osoba, ktorá vie aj vstúpiť do dialógu. A to už býva horšie. Nehovoriac, že do vkusu druhej strany sa nemusia trafiť a kombinácia s prázdnou hlavou môže znamenať pre firmu skôr fiasko.

Stratégia - on a ona    
Ideálny riešením sú maskoti dvaja – muž a žena, používaní podľa pohlavia klienta, ktorého treba ohúriť. Ak už majú reprezentovať, mali by to byť hlavne vyrovnané typy, schopné diplomaticky vykľučkovať z akejkoľvek situácie. Pôsobiť sympaticky a vzbudiť dojem, že aj im je klient sympatický (samozrejme, aj keby nebol!). Maskoti by nemali svojim zjavom a vulgárnou rečou tela útočiť pri serióznom jednaní na hormóny klienta (to je "kapusta" pracovníčok nočných podnikov).   

Firma amatérov, či profíkov?
Flirt je síce osviežujúcim prostriedkom obchodného rokovania, ale rozhodne by nemal byť neslušný a nepôsobiť ako rušivý prvok. (Inteligentné a vzdelané sexi blondíny s dlhými nohami a diplomaciou v krvi sú však úzkoprofilový zjav, ak také vôbec sú.) Za maskota firmy treba vyberať človeka s prihliadnutím na všetky kvality, tu sa neoplatí podceňovať žiadneho klienta. A vsadiť na prirodzenosť, nie na divadielka a hry "na efekt". Chce to mať profíkov aj vo vedení firmy, aby tieto veci vedeli posúdiť a vyrobiť dobrý obal i obsah.       

Text: Monika Schönová pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK