Ste mozog či výkladná skriňa firmy?
Figuríny vo výklade majú dokonalé miery, trvalý mejkap, ani vlas na krivo... Lákajú zákazníkov, ale duša a mozog obchodu sa skrýva inde.
Bez mozgov by nebolo ani vitrín
V každej firme sú bystré hlavičky
Intelektuáli nemusia lietať po chodbách päť metrov nad zemou, len aby si ich niekto všimol. Sú si vedomí svojej hodnoty, neriešia komplexy a ich lacné zakrývanie. Prioritou týchto ľudí je tvoriť a hýbať stratégiou i vývojom podniku. Myslenie a cítenie v ľudskom i pracovnom zmysle majú jednoducho v krvi. Sú stotožnení s náplňou činnosti, za ktorú sú zodpovední a zaujíma ich predovšetkým to, aby boli pre firmu prospešní. Áno, tieto mozgy a duše existujú v mnohých telesných schránkach, každá firma takými disponuje. Sú ale väčšinou neviditeľní a často sa ich prínos ocení až po tom, keď ich niet.
Múzeum padlých voskáčikov
Na figuríny sadá prach, po čase sa opotrebujú, okukajú a príde na to - vymeniť ich. Bezduché bábky sa odrazu ocitnú v odpadkovom koši, odkázané na toho, kto ich opráši a opäť použije. Za "voskáčmi" nie je nikomu smutno, sú ľahko nahraditeľní a nik si na ich vymachlený ksichtík už po krátkom čase nespomenie. Podobajú sa totiž ako vajce vajcu. Iné je to v prípade "obalu," ktorý má dušu aj mozog. Ten je zapamätateľný pre svoju originalitu a nie je odkázaný na zľutovanie a cudziu pomoc. Nikdy sa nestratí a pretože používa šedú kôru mozgovú, nájde si vždy uplatnenie tak, aby bol šťastný.
Text: Monika Schönová pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK