V rodinách s deťmi vedú pomarančové a čokoládové príchute
Pomarančová príchuť víťazí pri nápojoch, avšak s výnimkou nealkoholických sýtených, pri mliečnych výrobkoch je to čokoláda a jahoda. Z príchutí sýtených nealkoholických nápojov je najobľúbenejšia colová.
V slovenských domácnostiach s deťmi do 14 rokov vedú potraviny s pomarančovou a čokoládovou príchuťou. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia v rámci panelu Consumer Tracking, do ktorého je aktívne zapojených 1500 slovenských domácností. Pomarančová príchuť víťazí pri nápojoch, avšak s výnimkou nealkoholických sýtených, pri mliečnych výrobkoch je to čokoláda a jahoda. Pomarančová príchuť jednoznačne vedie pri džúsoch, vodách a sirupoch. Za touto príchuťou nasleduje v prípade džúsov multivitamín a jablko, v prípade sirupov lesné ovocie a jahoda a z príchutí vôd obsadili druhé a tretie miesto citrón a bylinky. Výnimkou sú sýtené nealkoholické nápoje, kde je na jednotke colová príchuť. Pomaranč je až na dvojke, za ním nasleduje citrón.
Z mliečnych výrobkov slovenské rodiny s deťmi kupujú najviac čokoládové mliečne dezerty a takto ochutené mlieko, prípadne kakao. Pri kyslomliečnych nápojoch a jogurtoch zas vedie jahodová príchuť. Ďalšou vyhľadávanou zmesou je vanilka. "Spotreba jogurtov v slovenských domácnostiach v prvom polroku 2010 pri porovnaní s predchádzajúcim rokom zostala stabilná. Situácia sa však líši pri ostatných spomínaných mliečnych výrobkoch: zatiaľ čo kyslomliečne nápoje na trhu strácali kvôli zníženej nákupnej intenzite, mliečne dezerty posilnili tým, že si ich kupovalo viac ľudí, dokonca aj oveľa intenzívnejšie. Čo sa týka nápojov, v prvom polroku 2010 stratili svojich kupujúcich nealkoholické sýtené nápoje a to najmä limonády, pričom sa znížil aj priemer nákupov limonád na jednu domácnosť. Na druhej strane nových priaznivcov získali džúsy, ktorí si ich kupovali aj vo väčších množstvách," popísal trendy v spotrebe domácností za prvý polrok 2010 Ladislav Csengeri z oddelenia Consumer Tracking spoločnosti GfK Slovakia.
Text: SITA
Foto: Shutterstock