Presunúť na hlavný obsah

Aj vizitka prináša úspech

Kariéra

Aby sa vám v práci darilo, zakódujte si úspech do vizitky.

Podľa autorky knihy Feng šuej, 168 ciest k úspechu, Lillian Too, sa dajú zásady feng šuej uplatniť všade. Aj vo vizitke. Odporúča, aby aspoň jedna strana kartičky (vizitky) bola menšia ako 5 centimetrov. "Všetko väčšie až do 16,5 centimetrov sa považuje za nepriaznivé," tvrdí. Môžete sa riadiť aj rozmermi vizitky, ktorú rozdáva samotná autorka knihy. Šírka a dĺžka sú menšie ako 5 centimetrov.

Logo nemá byť ostré
Aj firemné logo treba veľmi starostlivo zvoliť. Lillian Too: "Rozhodne nemá mať ostré, špicaté alebo hranaté tvary, nijaký špic nemá smerovať priamo na názov firmy. Dôrazne som varovala jednu banku, ktorá mala tento typ loga, ale moju radu ingorovali. Práve táto banka sa stala jednou z obetí ázijskej ekonomickej krízy a už neexistuje." Dajte si teda záležať na tvaroch. Zaoblené tvary majú vždy prednosť pred hranatými či trojuholníkovými. Ak nemáte na výber, pretože logo firmy sa nedá zmeniť, Lillian Too odporúča, aby "žiadny uhol loga na vizitke nebol namierený na vaše meno." "Ak treba, umiestnite ho mimo "ohnivého kruhu"."

Vizitka by mala byť biela
Čierne písmo na bielom podklade je lepšie ako čierne na béžovom, myslí si Lillian, pričom biele vizitky sa uprednostňujú pred farebnými. "Pri dvojfarebných vizitkách dbajte na to, aby farby navzájom ladili. Dobrá kombinácia je čierna so zelenou, čierna s hnedou, čierna s modrou a čierna s kovovou. Nevhodné kombinácie: čierna s červenou, čierna s oranžovou a čierna so žltou," uzavrela Too.

Text: -dz- pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK