Presunúť na hlavný obsah

Keď sa dieťa učí netradičné predmety. Čo na to rodičia?

Rodinné vzťahy

Netradičné predmety prenikli aj do slovenských škôl, od materských až po gymnáziá s najrôznejším zameraním a zasiahli školy súkromné, štátne aj alternatívne.

Na vybraných školách sa dá už vzdelávať v astronómii, nájdu sa hodiny enviromentalistiky, výučba o liečivých rastlinách alebo štúfium folklóru.

Názory rodičov na netradičné predmety sa rôznia. "Myslím si, že deti by sa v školách mali venovať environmentálnej problematike. V televízii som videla reportáž o škole, kde sa deti učia predmet záchranárstvo. Podľa mňa majú práve také hodiny zmysel. Tiež by som deťom dopriala aj viac hodín o umení," hovorí matka tretiaka Jakuba Darina Lenártová.

V základnej škole, kam chodí jej syn, tretiaci žiadne netradičné hodiny v rozvrhu nemajú, rodičia by preto možno niečo nezvyčajnejšie medzi predmetmi privítali.

Mama osemročnej Lucky má skúsenosť s environmentálnou výchovou. "Lucka mala v škole dve hodiny environmentálnej výchovy týždenne, neviem však, čo presne predmet obsahuje. Moja dcéra je teraz tretiačka a prakticky od prvého ročníka nikdy nemá učebnice, prvé učebnice dostanú asi začiatkom decembra," vysvetlila.

"My rodičia sme environmentálnu výchovu stiahli na jednu hodinu týždenne. Takisto mala mať dve hodiny dramatickej výchovy, tú sme po dohode s učiteľkou tiež okresali na jednu hodinu týždenne. Radšej sme pridali jednu hodinu matematiky, lebo pôvodne ju deti mali mať trikrát do týždňa, teraz ju majú štyrikrát. Matematiku predsa bude potrebovať na akejkoľvek škole, kam sa bude neskôr hlásiť."

Text: kse, zh, pre Magazín Pravdy
Foto: SHUTTERSTOCK