Byť športovcom je skvelé, myslia si deti
Dnešná generácia detí športuje rada. Aké sú rozdiely medzi chlapcami a dievčatami?
Na otázky Jupík prieskumu o športe odpovedalo dovedna 1 213 školákov, z toho 56 % dievčat a 44 % chlapcov. Viac ako polovicu (50,95%) tvoria detí vo veku 6 – 10 rokov, 48,39 % deti v kategórii 10 – 14 rokov. Podľa odpovedí súčasná generácia školákov na tom nie je až tak zle – 84,7 % chlapcov a 83,3 % dievčat na otázku či športujú, odpovedali áno.
Veľké rozdiely medzi chlapcami a dievčatami nie sú ani v pravidelnom športovaní. Každý deň športuje 22,8 % chlapcov a dokonca 25,3 % dievčat, niekoľkokrát týždenne si svaly precvičí 44,3 % chlapcov a 40,9 % dievčat. Aspoň raz za týždeň sa k športovým aktivitám odhodlá 11,3 % chlapcov a 9,3 % dievčat. Nie každému sa chce tvrdo trénovať v športovom oddieli či v záujmovom krúžku. Len tak pre zábavu športuje 27,7 % chlapcov a 36,5 % dievčat. Na športových súťažiach sa zúčastňujú tí vytrvalejší športovci – 11,7 % chlapcov a 15 % dievčat. Športovanie v škole postačuje 10,4 % chlapcom a 15 % dievčatám.
V lete sa chlapci najradšej preháňajú s kamarátmi na bicykli (33,1 %), hrajú futbal (31,1 %) a plávajú (17,7 %). Slečny dávajú prednosť plávaniu (38,8 %) a tiež bicyklovaniu (25,8 %). Všetci najradšej športujú spoločne s kamarátmi – chlapci 62,9 %, dievčatá 69 %.
Byť športovcom je cool – to si myslí 86,8 % chlapcov a 84,4 % dievčat. Čo môže dať šport deťom? Lekár by určite povedal zdravie, psychológ možno sebavedomie, pre rodiča je to zmysluplne využitý voľný čas. A čo si myslia školáci? Za zdravie hlasovalo 37 % chlapcov a až 50,8 % dievčat. Pri športovaní získajú nových kamarátov – to tvrdí 23,3 % chlapcov a 26,5 % dievčat, ale aj dobré miesto v partii - to si svorne myslí 8,4 % školákov. Športovaním tiež možno získať sebavedomie, myslí si 15 % chlapcov a 20 % dievčat. Jupík, obľúbená značka detského nápoja, je dobrý kamarát, ktorý sprevádza deti v škole, pri športe, zábave. Naviac, učí ich dodržiavať pitný režim a ako zodpovedný partner rodičov im dnes prináša zaujímavé informácie o tom, čo si ich deti myslia, čo ich zaujíma a o čom snívajú.
Text: -nb- v spolupráci s 1st Class Agency pre oŽene.sk
Foto: Shutterstock