Vlasy z Brazílie či Indie - svet sa o ne ide doslova potrhať...
Rastúca túžba po dlhočižných, hustých a lesklých vlasoch celebrít vytvára miliónové obraty na svetovom trhu s ľudskými vlasmi.
Podľa stránky Alibaba.com stúpa neustále záujem o príčesky na predĺženie vlastnej hrivy, pričom najžiadanejšie sú práve príčesky z pravých ľudských vlasov. Podľa serveru len vo Veľkej Británii za uplynulých 12 mesiacov narástol dopyt po ľudských vlasoch o 160 pecent. Ženy túžia po dlhých kaderách, aké na obrazovke, vo videoklipoch alebo na stránkach novín predvádza speváčka Cheryl Cole či Nicole Scherzinger.
"Celebritná kultúra urobila príčesky populárnejšími než kedykoľvek predtým, každý dnes chce vlasy z Indie," uviedla Linda Kozlowski, riaditeľka oddelenia medzinárodného rozvoja a marketingu z Alibaba.com. "Viac ako 65 miliónov libier sa každoročne vo svete minie na rozličné druhy príčeskov či parochní z pravých vlasov," informovala Kozlowski. Veľká Británia bola pritom v uplynulom roku tretí najväčší nákupca vlasov vo svete. Pred ňou a nachádza už len USA a Čína.
Viac ako polovica žiadostí sa pritom orientuje na vlasy z Brazílie, 29 percent záujemkýň (či záujemcov) žiada indické vlasy, ktoré sa roky využívajú pri tvorbe luxuných parochní z pravých ľudských vlasov.
"Výnimočne dopyt narástol aj v súvislosti s fenoménmi ako Facebook a Twitter. Svoju rolu zohrávajú aj bulvárne plátky a magazíny. Ženy túžia byť viac elegantné, hviezdne. Je to výsledok kultúry celebrít, v ktorej dnes žijeme," uviedla Lucinda Ellery, ktorá ponúka vlasové príčesky pre množstvo hviezd už 25 rokov.
Dopĺňa, že kríza síce na ča pozastavila nárast na trhu s vlasmi, ale dnes je všetko opäť na ceste smerom k vyššiemu dopytu - faktom totiž je, že aj stále staršie ženy túžia po nových vlasoch či vylepšení svojich "korún krásy". Ľudské vlasy pritom už výrazne prevyšujú umelé príčesky, ženy totiž túžia po prirodzene pôsobiacich vlasoch.
Text: REUTERS
Foto: SHUTTERSTOCK