Ako zvládnuť svoj pracovný deň
Stačí sa riadiť pár pravidlame a pracovný deň vám ubehne bez stresov a bude vydarený. Tak, ako na to, milé dámy?
- venujte sa iba dôležitým veciam, určite si svoje priority
- plánujte dopredu, urobte si plán na deň, týždeň, ale aj na mesiac
- zaveďte si diár, uvidíte v ňom na jednom mieste všetky úlohy na deň aj celý týždeň
- maximálne využívajte svoj najproduktívnejší čas; ak sa vám najlepšie pracuje ráno, príďte radšej do práce skôr ako ostatní
- vyvarujte sa neporiadku, zaveďte si systém: neukladajte všetko všade; stanovte si, čo bude v jednotlivých zásuvkách a zložkách
- efektívne rozdeľte úlohy svojim podriadeným a kolegom
- telefón používajte len ako nástroj, ktorý vám ušetrí čas, nie ako prostriedok na debaty s kolegami či priateľmi
- odpovedajte len na pracovné e-maily, korešpondenciu s kamarátmi vybavujte až vtedy, keď urobíte všetko dôležité, najlepšie po pracovnom čase
- buďte asertívny - naučte sa povedať nie; ak na niečo nemáte čas, nesľubujte, že to urobíte
- nedajte sa rušiť; keď potrebujete pracovať, dohodnite sa s kolegami, aby vás nerušili, prípadne nech vám asistentka neprepája telefonáty
- neodkladajte veci na neskôr, potom sa vám ich nahromadí veľa a nebudete ich zvládať
- venujte veciam takú pozornosť, akú si zaslúžia; vychádzajte z toho, ako sú pre vás dôležité
- zaveďte si pravidlo: robím len v pracovnom čase, prácu si domov nenosím!
- trvajte na svojom: keď chcete robiť, pošlite kolegyňu, ktorá by s vami chcela rozobrať najnovšie klebety, preč, nebavte sa s ňou; postupne sa naučí, že vás nemá rušiť, keď pracujete
Text: archív Pravda.sk