Presunúť na hlavný obsah

Ako zvládnuť svoj pracovný deň

Kariéra

Stačí sa riadiť pár pravidlame a pracovný deň vám ubehne bez stresov a bude vydarený. Tak, ako na to, milé dámy?

  1. venujte sa iba dôležitým veciam, určite si svoje priority
  2. plánujte dopredu, urobte si plán na deň, týždeň, ale aj na mesiac
  3. zaveďte si diár, uvidíte v ňom na jednom mieste všetky úlohy na deň aj celý týždeň
  4. maximálne využívajte svoj najproduktívnejší čas; ak sa vám najlepšie pracuje ráno, príďte radšej do práce skôr ako ostatní
  5. vyvarujte sa neporiadku, zaveďte si systém: neukladajte všetko všade; stanovte si, čo bude v jednotlivých zásuvkách a zložkách
  6. efektívne rozdeľte úlohy svojim podriadeným a kolegom
  7. telefón používajte len ako nástroj, ktorý vám ušetrí čas, nie ako prostriedok na debaty s kolegami či priateľmi
  8. odpovedajte len na pracovné e-maily, korešpondenciu s kamarátmi vybavujte až vtedy, keď urobíte všetko dôležité, najlepšie po pracovnom čase
  9. buďte asertívny - naučte sa povedať nie; ak na niečo nemáte čas, nesľubujte, že to urobíte
  10. nedajte sa rušiť; keď potrebujete pracovať, dohodnite sa s kolegami, aby vás nerušili, prípadne nech vám asistentka neprepája telefonáty
  11. neodkladajte veci na neskôr, potom sa vám ich nahromadí veľa a nebudete ich zvládať
  12. venujte veciam takú pozornosť, akú si zaslúžia; vychádzajte z toho, ako sú pre vás dôležité
  13. zaveďte si pravidlo: robím len v pracovnom čase, prácu si domov nenosím!
  14. trvajte na svojom: keď chcete robiť, pošlite kolegyňu, ktorá by s vami chcela rozobrať najnovšie klebety, preč, nebavte sa s ňou; postupne sa naučí, že vás nemá rušiť, keď pracujete

Text: archív Pravda.sk

Foto: SHUTTERSTOCK