Kozmetika pre ženy láka čoraz viac mužov - aký krém používa ten váš?
Pred pár desaťročiami mali muži k dispozícii akurát mydlo a kolínsku s penou na holenie. Dnes je trh s kozmetickými produktami pre mužov obrovský. Nové zistenie z Veľkej Británie preto prekvapí.
Podľa výsledkov prieskumu serveru HauteLook totiž množstvo mužov, ktorí nakupujú kozmetické výrobky určené na ošetrenie pleti, tela a vlasov primárne určené pre ženy, vzrástlo oproti minulému desaťročiu o 76 percent. Medzi najpopulárnejšie produkty, ktoré sú charakterizované ako ženské, ale muži po nich radi siahnu, patria očné krémy, čistiace emulzie na pleť a zvláčňujúce krémy.
Nárast dopytu mužov po dámskej kozmetike je však zanedbateľný v porovnaní s tým, ako vzrástol dopyt po prípravkoch na holenie a úpravu ochlpenia. Toto množstvo nákupujúcich mužov narástlo až o 420 percent.
Zaujímavosťou, ktorá vyplynula z prieskumu, je tiež tovar, ktorý si pohlavia kupujú navzájom. Kým ženy mužom nakupujú prevažne oblečenie, džínsovinu či bytové doplnky alebo hodinky, kozmetiku začali obchádzať. Naopak, muži pre ženy kupujú množstvo kozmetiky, parfumov a oblečenie je až na poslednom mieste.
Text: lp, pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK