Kto sú E-ženy
Svoju prvú webstránku nikdy nevidela. Keď začala podnikať, málokto tušil, čo je vlastne internet. Počítač vtedy používala na vytlačenie tlačív pre klientov. V rámci prechádzok s malými dcérami bola pošta ich pravidelnou, hoci nie veľmi obľúbenou, zastávkou. Nákladná, zdĺhavá a prácna komunikácia potvrdená pečiatkou na obálke...
,,Možno som mala len webvizitku, môj prvý web stál v bývalej mene päťsto korún a vôbec netuším ako vyzeral. Bola to iba imidžová záležitosť, internet bol v tom období predražený a malo ho len zopár ľudí, čiže aj užívateľská efektivita bola nízka. Písal sa rok 1997. Málokto predpoklad zmenu, ktorá priniesla toľko nových možností. Dodnes mám odložené listy od klientov, ktorí do mojej malej cestovky zaslali rukou napísané poďakovanie za peknú dovolenku na Slovensku,“ spomína Gabriela Revická, jedna zo spoluzakladateliek Občianskeho združenia E-ženy. Spolu s Monikou Jakubeczovou vytvorili portál s rovnomenným názvom a prostredníctvom neho otvárajú podnikateľské témy a fázy, ktorými ich podnikania prešli.
Spojili ich rozhovory o nemožnom
,,Keď som spoznala Moniku, moja firma už prevádzkovala tretiu verziu webstránky o Slovensku. Bola som otrávená z opakovaného ,Nedá sa..´, ktoré som počúvala od administrátora a programátora. Trvala som si na svojom, ale nedokázala som komunikovať v terminológii, ktorá by nás mohla posunúť ďalej. Mala som plné zuby odborných námietok, verila som v riešenia, ale nevedela som, ako sa k nim dostať. Monika v tom čase prezentovala nový web organizácie, ktorú sme obe poznali. Začala som jej klásť otázky, na ktoré som čakala záporné odpovede, ale stal sa opak. Na všetko mi odpovedala riešeniami!“
Nielen teória, ale i bohatá prax
Monika Jakubeczová sa venuje internetovému marketingu a tvorbe webov. Prostredníctvom vlastného podnikania si vyskúšala, ako sa zviditeľniť a následne i predávať produkt, ktorý nikto nepoznal. ,,Bola to úplne iná komunikácia. Odkedy sme sa s Monikou spoznali, vytvorili sme spolu niekoľko webstránok, ale najúspešnejší je náš spoločný portál. Vkladáme doň spoločnú energiu, skúsenosti a nadšenie. Vytvárame teóriu až z praxe a je to jedna z našich nosných devíz.“ Gabriela je poradkyňou pre cestovné agentúry pri ich rozbehu, Monika učí ako správne vytvoriť vlastný web a byť čo najnezávislejším od administrátora.
Súťaž E-žena roka
Protagonistky projektu sa po úspešnej minuloročnej súťaži E-žena roka rozhodli aj tento rok vyzvať podnikateľky bez ohľadu na rozmer ich podnikania, aby sa zapojili do súťaže Ežena roka. Hlavným krédom súťaže je slogan Aby žena ženou bola, hodnotiacim kritériom je žena ako celok, nie jej firemné obraty. Úroky vyplývajúce zo samotného kandidovania sú nevyčísliteľne výhodné hlavne pre tie, ktorým mediálna podpora prostredníctvom portálu občianskeho združenia nie je ľahostajná. ,,Google nás má rád, stačí sa prihlásiť a zvýši sa pagerank vášho webu,“ tvrdia. ,,Byť E-ženou sa oplatí,“ opakujú a menujú kvantum ďalších výhod, ktoré vyplývajú z členstva v komunite žien majúcich biznis na webe.
Milé dámy, online podnikateľky, môžete kandidovať do konca roka 2012 – viac o súťaži nájdete na http://www.ezeny.sk/sutaz-ezena-roka-2012
Alebo si vyberte svoju favoritku, hlasujte a vyhrajte. Viac informácií nájdete na linku: