3D efekty uprostred bytu
Keď slávneho holandského dizajnéra Marcela Wandersa oslovila pred pár rokmi s ponukou na spoluprácu spoločnosť Senso vyrábajúca podlahoviny, neváhal ani chvíľu. Mal sa totiž postarať o estetickú stránku vynálezu, ktorý z každej podlahy urobí hviezdu priestoru. Výsledkom je pozoruhodná kolekcia Impressions.
Marcel Wanders, ktorého slávnu kariéru odštartovala v roku 1996 dnes už ikona medzi stoličkami Knotted Chair, pozná Senso veľmi dobre. Vo všetkých svojich showroomoch má totiž práve podlahy tejto značky. Spolumajiteľ a art director renomovanej dizajnérskej spoločnosti Moooi pracuje aj na architektonických projektoch, v interiérovom dizajne a pozornosť venuje aj domácim spotrebičom.
Wandersove práce boli súčasťou viacerých dizajnérskych kolekcií a výstav vo svete, napríklad v New Yorku, Londýne, Amsterdame, Rotterdame, Kodani a inde. Senso je zasa pozoruhodnou značkou na poli dekoratívnych podláh. Medzi jej klientov patria Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Prada či Sony.
Senso postupuje veľmi rýchlo, pokiaľ ide o vývoj vlastných produktov a ich výrobu a na rozdiel od konkurencie produkuje podlahoviny, ktoré neblednú a neničia sa. Marcela Wandersa však oslovili s prevratnou novinkou - živicovou podlahou, ktorá vďaka inovatívnej technológii vyzerá úžasne bez ohľadu na veľkosť priestoru, ktorý pokrýva a bez ohľadu na čas, ktorý má vydržať.
Po dvoch rokoch spolupráce a vývoja vznikla kolekcia Impressions s tromi hlavnými motívmi, z ktorých každý má desať farebných odtieňov. Vzory vďaka optickej ilúzii budia trojdimenzionálny dojem, odrážajú Wandersov obdiv ku kamenným dlažbám v kostoloch a jeho záľubu v protikladoch - v kombinácii nového a starého, moderného a klasického, leského a robustného.
Niektoré z podlahovín vyzerajú ako z čokolády a aj samotný Wanders tvrdí, že sú ako na zjedenie. Pozrite si v našej fotogalérii niekoľko ukážok.