Presunúť na hlavný obsah

FORD FOCUS RS500: NOVÝ VRCHOL SÉRIE

Lifestyle

V limitovanej sérii nazvanej RS500 sa predstavuje nový, mimoriadne výkonný model Ford Focus RS. Ide o absolútny vrchol radu športových vozidiel Ford a jeho cieľom je sprostredkovať náročným vyznávačom športových automobilov originálny zážitok z jazdy. Jeho cena by mala byť jemne nad hranicou 46 tisíc eur.

Nový Focus RS500 poháňa silný päťvalcový motor s objemom 2,5 litra s najvyšším výkonom 257 kW, čo je o 15 percent viac ako pri jeho pri klasickej verzii modelu Focus RS. Predbežné merania jazdných výkonov naznačujú, že Focus RS500 zvládne akceleráciu z nuly na sto za 5,6 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 265 km/h. Motor pre Focus RS500 vyvíjal tím konštruktérov z oddelenia Ford Team RS v spolupráci s Revolve Technologies, ktorá pod značkou Mountune ponúka Fordom schválené sady pre zvýšenie výkonu.

Sila modelu RS500 sa odráža aj v dramatickom výzore auta. Špeciálna matná čierna povrchová úprava karosérie a farebne zladené kolesá z ľahkých zliatin dávajú vozidlu z limitovanej série nezameniteľný vzhľad, ktorý sa nepodobá žiadnemu inému sériovému modelu značky Ford. Každý Focus RS500 má na stredovej konzole kovovú plaketu s ručne vyrytým poradovým číslom od 001 po 500. Malý počet vozidiel z predsériovej výroby , ktoré sú určené pre interné potreby Fordu, bude mať iné značenie, aby exkluzivita päťstokusovej série pre zákazníkov nebola ničím narušená.

„Boli sme odhodlaní osláviť ukončenie výroby súčasného Focusu RS niečím ešte výnimočnejším“, povedal Joe Bakaj, viceprezident produktového vývoja, Ford Motor Company. „Nepochybujeme, že séria RS500 so svojím fascinujúcim vzhľadom a návykovou dynamikou bude zo strany priaznivcov športových automobilov nadšene prijatá a rýchlo rozchytaná.

Vzhľadom ku svojmu extrémne dynamickému potenciálu bol Focus RS500 podrobený sérii náročných testov životnosti a odolnosti s dôrazom na prevádzku na uzavretých tratiach. Súčasťou vývojového programu bol aj špeciálny vytrvalostný test na okruhu Nürburgring v západnom Nemecku. K technikom z oddelenia Ford Team RS sa tu pripojili traja profesionálni závodní jazdci a celý tím potom na zmeny odjazdil vzdialenosť 10 000 km nonstop, čo zodpovedá desiatim “dvadsaťštyrihodinovkám” na Nürburgringu za sebou.