Presunúť na hlavný obsah

APPLE STORE, UPPER WEST SIDE: OBCHOD ČI SVÄTOSTÁNOK

Zdravie a relax

Len prednedávnom uzrel svetlo sveta dokončený nový projekt spájajúci technológie a architektúru v jeden prvok s puncom obchod značky Apple. Už tento status predurčuje vopred jeho smerovanie a dáva vyhliadky do ružovej budúcnosti na poli architektúry a samozrejme pre samotnú značku Apple, ktorá sa hrdo hlási, že ona stredným prúdom odmieta ísť a prudko si razí vlastnú filozofiu výnimočnosti.

Pod obchod sa zas a znova podpísalo architektonické štúdio Bohlin, Cywinski a Jackson, ktorých obchody v New Yorku na 5th Avenue a SoHo, tokijskej Ginze i londýnskej Regent Street zdobia kultové svietiace jablko a vzájomne sa predbiehajú v pozícii najlepší obchod. Nenadarmo, veď štúdio Petera Bohlina a Richarda Powella stojí v poradí už za 14 projektom pod hlavičkou Apple.

Vlajkovú loď na 5th Avenue v NY asi ťažko niečo predčí, ale Upper West Side, v poradí 287 obchod, tvrdo bojuje o svoje pozície a zaslúži si vytúženú pozornosť.

Ako poznávaciemu prvku sa Bohlin, Cywinski a Jacskon nevyhli presklenenému priečeliu, ktoré sa zopakovalo z obchodu na 5th Avenue, pre tentokrát však pribudli kotviace bočnice v podobe masívnejšej postrannej fasády. Nablýskaný projekt sa môže pochváliť zeleným razením, ktoré podporuje filozofiu spájanú sa so značkou Apple dlhodobo a s pravidelnosťou.

Obchod či svätostánok, jedno je viac ako isté, že Apple vyhráva nielen v sektore dizajnu a inováciách ale aj architektúre spájajúcej sa s obchodom.