Presunúť na hlavný obsah

BUGATTI 16C GALIBIER: STELESNENÁ DOKONALOSŤ

Zdravie a relax

Najexkluzívnejšie, najelegantnejšie a najrýchlejšie štvordverové auto na svete. Presne tak charakterizuje značka Bugatti svoj najnovší prototyp 16C Galibier. Jedinečná limuzína sa predstavila najprv VIP hosťom na párty v areáli továrne v Molsheime, neskôr v Dubaji a naposledy fascinovala návštevníkov v Ženeve. Dokonalý model nielen po dizajnovej, ale i technickej stránke sa však stane skutočnosťou, hoci len v limitovanom počte tristo kusov a až o tri roky.

Bugatti 16 C Galibier v sebe po dizajnovej stránke spája športového ducha s komfortom a eleganciou priestranných a moderných limuzín. Základný torpédovitý tvar známy z modelu Type 35, ktorý sa využil aj pre novom Veyrone, dopĺňa typická agresívne pôsobiaca maska chladiča v tvare podkovy. Prednú časť zvýrazňujú aj svetlomety s LED technológiou v pre Bugatti netradičnom tvare. Zaujímavým je retro prvok na prednej kapote v podobe dohora sa otvárajúcich krídel zakrývajúcich motor. Kým v Molsheime sa Galibier prezentoval s dvojfarebnou karosériou s leštenými bokmi a modrým karbónovým povrchom, do Ženevy prišiel vo farbe Atlantic Black s karbónovými a hliníkovými doplnkami. Vo finálnej verzii bude napokon aj tak podstatne viac možností na výber farby dokonalej a ľahkej karosérie.

Novinka nie je zaujímavá len zvonku, ale vo vnútri. Interiér vychádza zo zaujímavého dizajnu exteriéru a spĺňa aj tie najnáročnejšie kritéria. Budúceho majiteľa čaká minimalistické zariadenie s množstvom kože a dreva. Presne v strede drevenej palubnej dosky je len dvojica ukazovateľov doplnená špeciálnym modelom  hodiniek Parmigiani Fleurier, ktoré boli navrhnuté pre Galibier. K nim dostávate zároveň aj remienok, takže si ich po vystúpení z auta len nasadíte na ruku. Zaujímavosťou je aj posuvný LCD panel, ktorý je umiestnený v stredovom tuneli. Kde sa bude nachádzať záleží len posádke. Dobrou správou pre milovníkov doplnkov je aj to, že k limuzíne je navrhnutá aj kompletná súprava batožiny a dáždnikov.

Štvordverová limuzína vo svojom názve ukrýva svoj pohon, 16 valcov v osemlitrovom motore s dvojstupňovým preplňovaním. Pohonná jednotka využívajúca technológiu flex-fuel dokáže spaľovať aj etanol. Vďaka sile motore dosiahne Galibier rýchlosť 350 km/h, čo je pri 5,3 metrov dlhej a takmer dve tony vážiacej limuzíne viac ako slušné. Tak ako model Veyron má pohon všetkých štyroch kolies, novinkou je zavesenie kolies a špeciálne karbónové brzdy.