NAJDRAHŠIE AUTÁ SVETA
Neviete sa rozhodnúť aké auto si kúpiť? Inšpirujte sa rebríčkom najdrahších áut uplynulého roku, ktorý zverejnil magazín Forbes. Najčastejšou značkou v prvej desiatke je Koenigsegg, no nájdete tu aj Bugatti, Lamborghini či Maybach.
Prvenstvo v rebríčku najdrahších áut sveta si získala právom limitovaná edícia značky Koenigsegg. Legendárna švédska automobilka vyrobila len tri kusy modelu Trevita a tak nikoho neprekvapí jeho cena 2,21 milióna dolárov. Od klasickej verzie CCXR sa Trevita odlišuje špeciálnym diamantovým lakom na svojej karbónovej karosérii. Po dopade slnečných lúčov by sa mala "raketa na kolesách" trblietať ako milión diamantov. Auto s výkonom viac ako 1000 koní dosiahne stovku už za 3,1 sekundy a ručička na tachometri sa zastaví až za hranicou 400 km/h. Druhé miesto a cena 2 milióny dolárov, to je Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport. Auto, ktoré poháňa štyrikrát preplňovaný osemliter W16 s výkonom 1 001 koní, dosiahne stovku za 2,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť so zavretou strechou je 407 km/h, bez strechy len 360 km/h. Automobilka svoj kultový model predáva vo viacerých prevedeniach a limitovaných edíciách. Tretím najdrahším autom sveta je kultový model Pagani Zonda Cinque Roadster. Jeho cena je 1,8 milióna dolárov. Značka najprv pripravila kupé Cinque, ktorých sa do predaja dostalo len päť kusov, teraz prichádza z verziou roadster. Až na štvrtom mieste skončila novinka z dielne Lamborghini, model Reventón Roadster. Za toto zaujímavé auto zaplatíte 1,56 milióna dolárov a budete si môcť užívať jeho pohodlie a najmä rýchlosť. Poháňa ho V12 motor s výkonom 650 koní a maximálna rýchlosť je 340 km/h. V tesnom závese, na mieste číslo 5, je ďalšie Lamborghini Reventón, ktorých je len 20 na celom svete. Vyznačuje sa silným výkonom, netradičnými materiálmi a zaujímavým dizajnom. Aby ste ho mohli mať, potrebujete len 1,42 milióna dolárov. O niečo lacnejší je Maybach Landaulet s cenou 1,4 milióna dolárov. Je určený pre všetkých, čo si potrpia na luxus a zároveň si radi užívajú jazdu pod otvorenou strechou. Model Landaulet je nielen limuzínou, ale i polo kabrioletom. Vietor vo vlasoch si užíva len majiteľ auta sediaci vzadu, nie jeho šofér. O pohon kabrio-limuzíny s exkluzívnou dĺžkou 6,2 metra sa stará šesťlitrový dvanásťválec s výkonom 450 kW (612 k). Ten vyrobili inžinieri značky spolu s dvorným úpravcom Mercedesu firmou AMG a použili ho už aj v modeloch 57 S a 62 S. Z nuly na sto sa dostane za 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť takmer trojtonovej limuzíny je 250 km/h. Predchodca modelu Trevita, Koenigsegg CCXR, skončil s cenou 1,3 milióna dolárov až na siedmom mieste. Špeciálna edícia švédskej značky ponúka rovnako vynikajúci výkon a neuveriteľné zrýchlenie, ako Trevita. O niečo menej vybavený model Koenigsegg CCX, s cenou 1,1 milióna dolárov, skončil na ôsmej priečke. Je to už tretie auto tejto značky, ktoré patrí k najdrahším modelom na svete. CCX bol navrhnutý tak, aby dosahoval čo najlepší výkon nielen na okruhu, ale i na bežných cestách. Poháňa ho V8 motor s výkonom 806 koní a na stovku sa dostanete už za 3,2 sekundy. Okrem sily motora ponúka aj luxus v interiéri. Posledné dve priečky patria autám, ktorých cena je pod hranicou milióna dolárov. Deviate skončilo Leblanc Mirabeau za 765 tisíc, ktoré bolo špeciálne vyhotovené 24 hodinovku v Le Mans. Poháňa ho 4,7 litrový motor Koenigsegg s výkonom 700 koní. Posledné miesto patrí s cenou 740 tisíc modelu SSC Ultimate Aero.