Presunúť na hlavný obsah

BARBIE OD COMME DES GARÇONS

Rodinné vzťahy

Barbie sa už tradične spojila v spolupráci s módnym návrhárom a doplňuje tak už existujúcu platinovú edíciu, na ktorej sa autorsky podielal napríklad aj Karl Lagerfeld. Tentoraz jej kvetinové oblečenie dizajnérsky navrhla Rei Kawakubo.

Módna značka Comme des Garçons a jej zakladateľka Rei Kawakubo patria už takmer ku kultovým pojmom. Značku Kawakubo založila v roku 1973, v 1975 otvára svôj prvý butik a následne v 1978 sa objavuje mužská línia. Európsky debut nastal v roku 1981, Comme des Garçons tak zaviedli konceptualizmus, ktorý bol dovtedy v módnom priemysle nevýdaný. K inšpirácii z tejto značky sa priznáva aj samotný Marc Jacobs, Martin Margiela a Helmut Lang. Rei Kawakubo tentokrát ale nenavrhovala šaty pre ľudí, ale do rúk sa jej dostala rovnako kultová bábika Barbie. Vznikla Barbie Jingle Flowers, zberateľská platinová edícia venovaná nadchádzajúcim vianočným sviatkom. Po prvýkrát sa Rei Kawakubo zúčastňuje na podobnom projekte a pod záštitou Comme des Garçons tak vzniká bábika, ktorá porušuje všetky známe atribúty spojené s vianočnými sviatkami. Kawakubo predstavila Barbie v asymetricky strihaných šatách z hodvábu, ktorých potlač je z mozaiky vytvorenej z fotografií ruží s priznaním rastra vytvoreného na fotografiách. Rovnaký motív sa objavuje aj na obale. Jingle Flowers obohacuje kolekciu o limitovánú edíciu výrobkov ako sú peňaženky a parfémy. Jej predaj sa začal v domovských butikoch v Tokiu a neskôr sa plánuje expanzia do butikov po celom svete, vrátane londýnskeho na Dover Street Market, kde bude jej cena 225 libier.